1580-1666
Frans Hals Galleries
In the field of group portraiture his work is equalled only by that of Rembrandt. Hals's portraits, both individual and group, have an immediacy and brilliance that bring his sitters to life in a way previously unknown in the Netherlands. This effect, achieved by strong Baroque designs and the innovative use of loose brushstrokes to depict light on form, was not to the taste of critics in the 18th century and the early 19th, when his work was characterized as lazy and unfinished. However, with the rise of Realism and, later, Impressionism, Hals was hailed as a modern painter before his time. Since then his works have always been popular. Related Paintings of Frans Hals :. | Gypsy Girl | Young man with a skull | Portrait of an Elderly Lady | Youth with skull by Frans Hals | Portrait of Samuel Ampzing | Related Artists:
michael pacherMichael Pacher (c. 1435??August 1498) was an Austrian Tyrolean painter and sculptor active during the last quarter of the 15th century. His best-known work is the altarpiece at the church in the village of St. Wolfgang, Austria. This altarpiece contains scenes from the life of Jesus and the Virgin Mary. His influence is primarily North Italian, and his work shares characteristics with that of painters such as Andrea Mantegna; however, German influences are also evident in his work, especially in his wood sculpture. He was most active from 1462 until his death.
Pacher was one of the earliest artists to introduce the principles of Renaissance painting into Germany. He was a comprehensive artist with a broad range of skills: sculpting, painting, and architecture of complex wood and stone. He painted structures for altarpieces on a scale unparalleled in North European art. His work is frequently correlated with the work of Andrea Mantegna.
Henrik Nordenbergpainted Interior with a boy at a window in 1857-1928
marcus larsonSimon Marcus Larson, född 5 januari 1825, Lilla Örsätter, Åtvidaberg, död 25 januari 1864 i London, var en svensk målare. Han tillhörde Dusseldorfskolan och skildrade naturens krafter på ett romantiskt och dramatiskt sätt. Larson hade en kort karriär och avled vid 39 års ålder, men ses ändå som en av Sveriges främsta 1800-talskonstnärer.
1856 var Larson i Dusseldorf och på julafton skissade han på ett solnedgångsmotiv vid den bohuslänska kusten, men Larson drömde om att måla en större tavla, hans atelje var alltför trång. Så en dag när han satt i stans populäraste caf?? och drack öl fick han id??n att han skulle måla i caf??lokalen. Sagt och gjort så hyrde han lokalen i 14 dagar. Duken han spände upp var 10-12 fot hög och 18 fot bred.
Efter 10 dagar var tavlan klar. Tavlan ställdes ut på akademien och det byggdes en utsiktsramp för att åskådarna skulle få en överblick över tavlan, priset var 5 Silbergroschen per titt och det annonserades att intäkterna skulle gå till välgörande ändamål, vilket fick stort uppseende, särskilt bland övriga konstnärer, utställningen varade mellan 25 jan. och 15 feb. 1857 Tavlan ställdes också ut bland annat i Köln och Berlin sedan till Salon Carre i Paris där den hyllades. Därefter ställdes den också ut i Stockholm där Larson tänkte skänka tavlan till staten tillsammans med köpet av Vattenfall i Småland, men då Larson på hösten inte fick sälja nämnda tavla tog han ned den stora tavlan och tog den med sig när han lämnade Sverige och fortsatte sina resor, han visade den under några år, sista gången någon skrivit om tavlan var 1863, Efter Larsons död i London försvann tavlan.